Saturday, August 08, 2009

ایک دن نیشنل کالج آف آرٹس کے ایک فارغ التحصیل آرٹسٹ تشریف لائے اور روایتی خطاطی پر اعتراض کرتے ہوئے کہا "یہ کیا فن ہوا کہ آپ سب خطاط ایک ہی انداز میں، ایک ہی پیمائش میں الفاظ لکھتے ہیں، اس طرح اسے تخلیقی عمل تو نہیں کہا جا سکتا"۔
میں نے اپنی سکیچ بک ، سیاہی اور ایک برش پیش کرتے ہوئے کہا "آپ اس کاغذ پر دائیں سے بائیں برش سے دس سٹروکس لگائیں اور کوشش کریں کہ یہ کم و بیش ایک سائز کی ہوں۔
جب وہ کر چکے تو میں نے ان سے کہا کہ ان سٹروکس کی کوالٹی کے مطابق ان پر نمبر لگا دیں یعنی پہلے نمبر پر کون سی ہے ، یونہی ترتیب سے نمبر لگنے کے بعد میں نے عرض کی کہ " آپ نے دس سٹروک لگائے اور خود تسلیم کیا کہ ان میں سے ایک سب سے بہتر ہے، فن خطاطی ہم سے محض یہ مطالبہ کرتا ہے کہ کم از کم آئندہ بننے والی سٹروک پہلے والی سے معیار میں کم نہ ہو۔ جب تک ہم پہلی اعلی ترین سٹروک سے بہتر سٹروک بنانے میں کامیاب نہ ہو جائیں ہمیں پہلی سٹروک کی پیمائش کر کے اس کے معیار کو برقرار رکھنا ہو گا"۔ میرا اصرار تھا کہ تمام فنون میں آگے بڑھنے کا یہی کلیہ رہا ہے۔
اس عملی مثال سے ہمارے دوست مطمئن ہو گئے اور اعتراف کیا کہ وہ خطاطی کے بارے میں پہلے ایک سطحی رائے رکھتے تھے۔

4 comments:

Anonymous said...

people, like you are the essets of islamic art and culture. mujhey kehney den keh "dekho ge utna jitni bulandi nazar men hai" mausoof e mukarram (jin se aap ki mulaqat hoi) ka wohi muamla hai jo khuda ke wajood ko tasleem na karne ka hai. Yeh Hazraaat short cut maen funn seekhna aur mashhoor hona chahtey hain. kia kya jaey keh Ghalib aur Iqbal ko samajhney waley kitney hain aur.............waghere ko pasand karne wale kitney? Hakeem ul Ummat said "dil e beena bhi kar khuda se talab, Aankh ka noor dil ka noor nahen" Ashfaq Qureshi, Wah Cantt, Pakistan.

Anonymous said...

Iss jurat e rindana ki dad diey bina na reh saka.kia kijiey? Chouta aab khoora jaldi chalak jata hai. Muhammad Ashfaq Qureshi, Wah Cantt, Pakistan.

Sajjad Khalid said...

اشفاق صاحب، السلام علیکم، مجھ بے مایہ کے بلاگ پر آپ کی توجہ بیحد بامعنی لگ رہی ہے۔ میں آپ کے بارے میں جاننا چاہتا ہوں تاکہ مستقبل میں بہتر مکالمہ ہو سکے۔ دبستانِ سدیدی و یوسفی سے آپ کی محبت دکھائی دیتی ہے۔ کوئی براہِ راست تعلق؟
جہاں تک شاعری کا تعلق ہے، آپ کی جانب سے محاکمہ سر آنکھوں پر کہ میں طالبِ علم و فن رہتے ہوئے مرنا چاہتا ہوں
والسلام

Anonymous said...

My Dear Sajjad Sahib. There was an office, situated in Baboo Bazar (Hathi Chowk) Sadr Rawalpindi named "Daar ul Kitabat" in mid to late 80s, which was owned by Janab Chaudhry Altaf Hussain sahib, (one of bonafide students of Mushfiq e Mukarram Yousufi Sahib my First teacher of Calligraphy). I got 'Islah' of Thuluth and Naskh scripts from Janab Yousufi Sahib in 1987,88 and 89. Janab Muhammad Ali Zahid uss waqt Nastaliq ki aakhri mufrid patti ki Islah lia kartey they aur hum nauamoze unn ki makhrooti unglion ka kaghiz par bikharta tlism dekh kar warta e hairat mian doob jatey they. Ap kushnaseeb hain keh hunarwar hain. Humara muamla yeh hai keh manzilon ki gard tau kuja, rah ka ghubar bhi na pa sakey. Kabhi nazm dastak deti hai aur kabhi khatt lekin muash in dounoon ko darwazey se wapas bhjwa deta hai ‘ Jao yeh tumhare sath nahen jaey ga issay abhi ghar par bohat kaam hain’! Alas! Hum ne bare faraib maen kati hai zindgi, Maqsad tamam umr ka fikr e muash tha. Muhammad Ashfaq Qureshi, Wah Cantt, Pakistan.